måndag 26 november 2012

Ford Mustang 1966

 Här inmne på Bilprovningen för kontroll av Bromsar Reg och kontroll utan problem endast handbromsen ville inte va med oss denna dag
 Mycket fin inredning som inte var perfekt men mycket fin
Strula lite med laddning när den kom av båten men ingen är ofdelbar

FORD MUSTANG TWO DOOR CONVERTIBLE 4P 1966. En god  bekant började söka bil i USA helt utan tidigare kunskap och fann det han sökte på ebay. Bilen kontrollerades efter bästa förmåga och den kom till slut hem till sverige och då fick jag förmånen att hjälpa honom med att reg och kontrollbesiktiga sin bil och i Fredagskväll hämtade han den för att köra de 30 milen hem. Han kom med Buss till Göteborg och åkte ensam hem när han gled iväg runt midnatt.
Helt utan tidigare erfarenhet har han letat och köpt en bil i USA tagit hem den med hjälp av Nordtrafik och med lite hjälp från mig fått den i det svenska registret.
När han druckit kaffe med mig så hoppa han in i bilen och jag fick visa honom hur alla reglage funkade och vars de satt........

Han lärde sig snabbt men RESPEKT FÖR EN KILLE SOM GER SIG UT OCH VÅGAR GÖRA NÅTT HAN ALDRIG GJORT FÖRUT.  Min statistik maskin är på lagning så vi vet detta är vanligaste bilen i Sverige men kan inte säga hur många......

Njut av livet mina vänner och våga göra det du vill....